Recensie The LEGO Movie Videogame

Naam: The LEGO Movie Videogame
Producent: Warner Bros. Interactive Entertainment
Adviesprijs: 27,99 / 59,99 (afhankelijk van game console)
Leeftijdscategorie: 7+

Verkooptekst fabrikant: Transformeer het gewone naar het buitengewone en ervaar de ultieme LEGO bouwervaring met deze geweldige game. Stap in de wereld van de nieuwe filmhelden en ervaar meer dan 15 spannende levels.
Klopt dit? Jazeker! Wij zijn erg enthousiast over deze game.

Recensie The LEGO Movie Videogame

Recensie The LEGO Movie VideogameDeze recensie van The LEGO Movie Videogame gaat over de versie die wij ontvangen hebben voor de Sony PlayStation 4 en is gebaseerd op de gelijknamige film. Waar je vroeger ouderwets uren met LEGO kon bouwen en zelf het een na andere kunstwerk maakte, kun je tegenwoordig ook met LEGO spelen via je game console (alhoewel dit op een heel andere manier gaat).

Over The LEGO Movie Videogame

Na een (vrij lang) introductiefilmpje, waarin wordt verteld dat de wereld overgenomen is door Lord Business, begint de videogame. In The LEGO Movie Videogame speel je met Emmet. Emmet is een doodnormale bouwvakker, die na een dag gewerkt te hebben per toeval verzeild raakt in een avontuur om het LEGO universum te redden. Emmet wordt aangezien als een uitzonderlijk persoon die de wereld zal redden. Met de bouwcapaciteiten die Emmet heeft (hij bouwt alles met behulp van de instructieboekjes) moet hij opdrachten uitvoeren om diverse voertuigen, bruggen et cetera te bouwen. In dit spel heb je diverse Master Builders met een uitzonderlijke kracht om buitengewone LEGO bouwwerken mee te maken. Eén van deze Master Builders is Wyldstyle. Deze LEGO dame is goed in springen en creatief genoeg om zelf dingen te bouwen. Verder heb je nog de blinde tovenaar Vitruvius. Ook dit LEGO figuur kan in benarde situaties dingen slopen en opbouwen, zoals een vliegtuig, kanon of brug. In totaal zijn er bijna honderd verschillende personages.
In dit spel moet je met Emmet en een team vol anderen de strijd aangaan om de kwaadaardige tiran te stoppen. In meer dan vijftien levels kom je karakters tegen uit de film. Verzamel in je strijd LEGO handleidingen om op de meest innovatieve manier constructies te kunnen bouwen.

Zie hier de officiële The LEGO Movie Videogame trailer:

Conclusie recensie The LEGO Movie Videogame

Het spel bestaat uit verschillende levels die prachtig grafisch vormgegeven zijn, waarin je moet bouwen, vechten, puzzelen. Gedurende de reis ontmoet je verschillende karakters uit de gelijknamige film. Elk karakter heeft bepaalde unieke eigenschappen die nodig zijn om het universum te redden. Het leuke aan dit spel is dat je gedurende de levels kunt wisselen van karakter en op deze manier de opdrachten tot een goed einde kunt brengen.

Alles wat je in dit spel ziet of doet bestaat uit LEGO: de straat waarover je rijdt, de gebouwen langs de weg, je medespelers en tegenstanders.

The LEGO Movie Videogame is beschikbaar op de Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Playstation 4, Playstation Vita, Wii U, Nintendo 3DS en voor de PC.

Vooral kinderen van 7 tot 13 jaar zullen dit spel geweldig vinden, maar ook ouderen kunnen hier zeker van genieten. De leden van ons testpanel die we voor deze game hebben ingezet, vallen binnen de doelgroep qua leeftijd en waren dan ook enorm enthousiast over dit spel. De leden van ons testpanel die niet binnen de leeftijd doelgroep van deze videogame vielen trouwens ook, met name doordat alles fantastisch grafisch vormgegeven is. Het kan dan ook niet anders dan dat deze game met een ruime 8 beloond wordt.

Waardering recensie The LEGO Movie Videogame door SpeelgoedMagazine.nl: 8/10

[Total: 0 Average: 0]