Recensie Camel Up Kamelenrace

Producent: Eggert Spiele
Adviesverkoopprijs: €39,95
Leeftijdscategorie: 8+

Verkooptekst: Pas op voor losgeslagen kamelen! Wie wint deze knotsgekke race? (Nieuwe uitgave!)
Klopt dit? Knotsgek is de race, losgeslagen kamelen inclusief!

Recensie Camel Up Kamelenrace

Het veelbekroonde spel over de meest krankzinnige kamelenrace, is nu nog krankzinniger geworden. Deze nieuwe uitgave heeft namelijk twee nieuwe deelnemers: losgeslagen kamelen die de race in de verkeerde richting lopen! Verder is het parcours grondig aangepakt, heeft het nieuw artwork en nieuwe onderdelen.

Over Camel Up Kamelenrace

Wanneer je het spelbord opent, ontvouwt zich een prachtige palmboom. Op dit spelbord is netjes aangegeven waar wat moet komen te liggen. Van de racetickets tot de piramidetickets en de piramide met dobbelstenen. De kamelenrace bestaat uit meerdere etappes, waarbij je op zowel de winnaar van een etappe kunt gokken, als op de winnaar en verliezer van de complete race. Tijdens het spel kun je met een woestijn tegel de race manipuleren. Door dit alles goed te doen, kun je na iedere etappe geld ontvangen wanneer goed hebt gegokt. Heb je verkeerd gegokt? Dan verlies je geld. Het uiteindelijke doel van het spel, is om zoveel mogelijk Egyptische ponden te verzamelen. De speler met de meeste Egyptische ponden aan het eind van het spel, is de winnaar.

Recensie Camel Up Kamelenrace

Conclusie recensie Camel Up Kamelenrace.

Wanneer je de doos van dit spel opent, zie je direct dat er veel aandacht aan besteed is: de dobbelstenen zitten netjes in een zakje, de kamelen en Egyptische ponden zitten in een gripzakje en kun je daar weer netjes in opruimen. Het spelbord heeft mooie illustraties en heeft een schitterende palmboom die zich ontvouwt wanneer je het bord openvouwt.

Dit vernieuwde spel heeft een goede toevoeging: twee kamelen zijn losgeslagen en lopen de race in de verkeerde richting, waardoor andere kamelen plaatsen kunnen verliezen en terug richting de startlijn gelopen worden.

Erg leuk is de piramide: hierin zitten de dobbelstenen, welke bij iedere etappe aangeven hoeveel stappen de kamelen mogen zetten.

Het spel speel je met 3 tot 8 spelers en is geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar. Het is aan te raden om de spelregels vooraf goed door te lezen en samen te bespreken. Zeker voor de wat jongere kinderen. Doordat je geen eigen kameel hebt en op iedere kameel in kunt zetten en er gemanipuleerd kan worden, zal het niet voor ieder kind van 8 jaar al direct leuk zijn. Maar dat is voor iedereen anders. De één vindt het prachtig, de ander vindt het iets minder. Het testpanel was verdeeld: waar de één het schitterend vond, was de ander iets minder enthousiast door de vele regels. Nogmaals: dit is persoonlijk en kan voor iedereen anders zijn. De makers van dit spel hebben in ieder geval hun best gedaan.

Waardering recensie Camel Up Kamelenrace door SpeelgoedMagazine.nl: 7/10

[Total: 3 Average: 5]