Recensie Geestenvlucht

Klopt dit? Je speelt dit spel met een drone 😉

Over Geestenvlucht

Er is een geestenjacht aan de gang, en je geesten willen zo snel mogelijk vertrekken! Stuur je geesten van het lanceerplatform naar de drone.

Eens er één in zit, stijgt die na 3 seconden op en is je geest vrij! Maar pas op: je geest kan nog weggeduwd worden door die van een andere speler net voor het opstijgen!

De eerste speler die al z’n geesten heeft bevrijd is de winnaar!

Recensie Geestenvlucht

Het doel van dit spel is om als eerste je 3 geesten in veiligheid te brengen. Iedere speler zet aan het begin van het spel 1 van zijn geesten op het platform, klaar om de geest in de drone te katapulteren. Samen tel je af om de race te laten beginnen. Iedere speler probeert nu om zijn geesten in de drone te katapulteren en met de drone te laten opstijgen. Wanneer een geest in de drone zit, blijft deze nog eventjes staan voordat hij opstijgt. Nu kun je proberen om de geest van je tegenstander weg te spelen met 1 van jouw geesten. Wanneer de drone opstijgt met een geest, dan is de geest vrij en kom je weer iets dichter bij de overwinning. De speler welke als eerste 3 geesten heeft laten ontsnappen met de drone, is de winnaar.

Conclusie Recensie Geestenvlucht

Supergaaf een spel met een echte drone die kan vliegen. Voor kinderen geeft dit een extra dimensie. Hoe gaaf is het dat een onderdeel van een bordspel de lucht in vliegt? De drone kan aardig vliegen, dus zorg dat je voldoende ruimte hebt om de drone te laten vliegen. Het spel is verder vrij simpel: zorg dat jouw 3 geesten als eerste zijn ontsnapt en je wint het spel. Een spelletje duurt daarom niet al te lang, waardoor je het vaker achter elkaar kunt spelen zonder dat het verveelt of veel te lang duurt.

Door de drone is het in mijn ogen wel een aanrader om als volwassene er altijd bij aanwezig te zijn. De propellers draaien hard en moet je dus tijdens het vliegen niet aanraken. Zorg ervoor dat je het spel niet onder een lamp of een ventilator of iets dergelijks speelt. Dit kan gevaarlijk zijn. De drone is overigens van  prima kwaliteit voor dit spel.

Het spel Geestenvlucht is een leuk spel om samen met je kinderen te spelen. Simpel, spannend en futuristisch. Vind je handigheid erin en win het spel! Het spel Geestenvlucht wordt door de redactie van SpeelgoedMagazine.nl gewaardeerd met een 8,5.

Waardering SpeelgoedMagazine.nl: 8,5 / 10

[Total: 2 Average: 5]