Recensie Hengelspel

Producent: Wing Tat Hang Kee Co en geïmporteerd door Family Shop BV uit Gouda
Adviesprijs: €12,99
Leeftijdscategorie: 4-8 jaar

Verkooptekst fabrikant: Vang zoveel mogelijk visjes. Voor 2-4 spelers.
Klopt dit? Als het van degelijke kwaliteit was wel, probeer nu maar eens een visje te vangen…

Recensie Hengelspel

HengelspelLeuk een Hengelspel met hengels en visjes die je moet vangen! Dit spel werkt op twee AA batterijen en draait dus goed rond. De visjes draaien rond in het ‘water’ en openen zo nu en dan hun bek zodat je ze kunt vangen met de meegeleverde hengels. In totaal zijn er vier hengels mee geleverd waardoor je met vier personen dit spel kunt spelen. Maar helaas… de kwaliteit van het materiaal is zo beroerd dat de lol voor je kinderen er al snel af is.

Bij een kwart van de visjes zit de kaak los en moet je eerst opnieuw in elkaar zetten voordat die visjes ook gaan happen. Maar doordat ze al los hebben gezeten zijn ze wat zwakker geworden waardoor ze niet meer met de hengel te vangen zijn. Ook de andere visjes krijgen al snel last van dit enorm vervelende probleem met als gevolg dat na een paar keer spelen meer dan de helft van de vissen niet meer te vangen is. En wat is het doel van dit spel? Juist,zoveel mogelijk vissen vangen. Na iedere keer spelen kun je door het zwakke materiaal minder vissen vangen en is het spel steeds sneller afgelopen.

Ik vraag me af of dit spel wel door de winkels die het verkopen getest is, volgens mij is het niet getest. Anders durf je namelijk niet €12,99 te vragen voor zo’n slecht in elkaar gezet spel wat voor de eerste keer spelen al gedeeltelijk kapot is en niet te herstellen is. Ik vind het te duur voor iets wat na enkele keren spelen de prullenbak in gegooid kan worden. Daarom geef ik dit spel een dikke 1 en raad iedereen aan die een hengelspel wilt kopen om verder te kijken.

Waardering door SpeelgoedMagazine.nl: 1/10

[Total: 0 Average: 0]