Recensie Het Stoppen met Foppen Boek

Naam: Het Stoppen met Foppen Boek
Producent: Difrax
Adviesprijs: €15,-
Leeftijdscategorie: 3+

Verkooptekst fabrikant: Stoppen met de fopspeen, hoe doe je dat en wanneer? Dit zijn vragen die elke ouder zichzelf stelt. Daarom heeft Difrax samen met enkele medische experts dit boek ontwikkeld om kinderen binnen vijftien dagen van de fopspeen af te helpen.
Klopt dit? Ja, het is een vijftiendaags programma om je kind van de fopspeen af te helpen.

Recensie Het Stoppen met Foppen Boek

Recensie Het Stoppen met Foppen Boek

Een fopspenen fabrikant dat met een boek komt om van de fopspeen af te komen, is dat niet een beetje vreemd? Nee, dat hoort bij verantwoord en maatschappelijk ondernemen. Difrax wilt niet alleen veilige en doordachte babyartikelen zoals fopspenen verkopen, maar wilt ook graag helpen bij het verantwoord en doordacht afleren van het gebruik hiervan.

Over Het Stoppen met Foppen Boek

Een fopspeen heeft vele functies zoals onder andere kalmeren en troosten, het kind een vertrouwd gevoel geven op ‘onveilige’ momenten, het vervullen van de zuigbehoefte na een fles etc. etc.. Vanaf het derde of vierde jaar is het echter gewenst om het gebruik van de fopspeen af te bouwen, omdat dit beter is voor de groei van de tandjes.. Dit kan moeilijk zijn en het kan veel strijd op leveren, daarom is dit hulpmiddel door Difrax ontwikkeld. Het Stoppen met Foppen Boek bevat een vijftiendaags afwen-programma met een kalender en beloningssysteem met stickers. Daarbij bevat dit boek tips voor een goede start.

Het programma wordt geleidelijk opgebouwd en is vanzelfsprekend qua tijdsplanning aan te passen aan de snelheid van het kind waarmee hij of zij de verandering oppakt. Met allerlei verhaaltjes, spelletjes en/of opdrachten zijn stickers te verdienen voor het beloningssysteem. Na vijftien dagen, wanneer het programma afloopt, knip je samen met je kind de fopspeen door om het op te sturen naar Soe Soe de Fopspenenfee. Je kind krijgt dan als beloning Fopmuis als troostbeestje opgestuurd.

Conclusie recensie Het Stoppen met Foppen Boek

Zoals Difrax zelf al aangeeft is dit boek ontwikkeld om als hulpmiddel te dienen om jonge kinderen vanaf drie jaar voor te bereiden om afscheid te nemen van een vertrouwd element dat troost kan bieden: de fopspeen. Door hier tien minuten per dag, samen met dit boek, aandacht aan te schenken kun je het gebruik van de fopspeen in vijftien dagen afbouwen.

Het Stoppen met Foppen Boek bevat prachtige kleurrijke plaatjes met leuke verhalen, spelletjes, opdrachten en een beloningssysteem met stickers. De vele tips die je in dit boek vindt maken het je iets gemakkelijker om je kind te vertellen waarom jullie het gebruik van de fopspeen af gaan bouwen.

Op een kinderlijke manier leert je kind om zonder fopspeen te kunnen. Samen met je kind kun je nu op fijne manier, zonder al te veel strijd, hieraan beginnen en het programma eventueel naar eigen inzicht aanpassen. Je kent je eigen kind immers het beste! Het enige minpunt is dat wanneer je het boek hebt aangeschaft, je de Fopmuis nog moet aanvragen. De Fopmuis is dan wel gratis, maar zou eigenlijk bij aanschaf van het boek al meegeleverd moeten worden. Met dit het enige minpunt, wat vrij makkelijk aan te passen is door de producent, waarderen wij de recensie Het Stoppen met Foppen boek met een verdiende negen als rapportcijfer!

Het Stoppen met Foppen Boek is hier verkrijgbaar.

Waardering door SpeelgoedMagazine.nl: 9/10

[Total: 0 Average: 0]