Recensie Whisper (PS4)Recensie Whisper (PS4)

Platform: Playstation 4, Nintendo Switch
Adviesverkoopprijs: €34,99
PEGI: 3

Verkooptekst producent: Speel als Mika en verken met Stormwind deze adembenemende wereld.
Klopt dit? Kort gezegd: ja… dit klopt.

Recensie Whisper (PS4)

Voor de recensie van de game Whisper hebben wij de game op de Playstation 4 gespeeld. Deze game is gebaseerd op de film Stormwind en is een paarden simulatie game. In deze game neem je een kijkje in het leven van Mika in een wereld van jonge paardenfluisteraars en geniet je samen met Stormwind van de grenzeloze vrijheid van paardrijden. Rondom Kaltenbach wachten diverse taken die je moet volbrengen.

Over Whisper (PS4)

De game is voor 1 speler en volledig Nederlands ondertiteld. In de game moet je diverse taken volbrengen en kun je de omliggende gebieden rond Kaltenbach verkennen. Met Stormwind ontdek je nog niet eerder vertoonde locaties. Daarnaast moet je Stormwind ook verzorgen zoals ieder ander paard in het echt. Het paard moet eten en drinken en heeft beweging nodig om de conditie goed te houden. Als paardenfluisteraar tem je het paard Stormwind, de jonge hengst die door niemand anders getemd kan worden. Je moet een goede band opbouwen met je paard om klaar te zijn voor de opdrachten die je moet voltooien.

Conclusie recensie Whisper (PS4)

Ben je een paardenliefhebber? Vond je de film Stormwind geweldig? Dan is het spel voor jou. Herontdek de bekende locaties uit de film, tem het paard en ga samen op onvergetelijke avonturen! Geniet van de muziek uit de film en geniet van de prachtige animaties.

Recensie Whisper (PS4) - Screenshot

Grafisch vind ik dit spel redelijk. De omgeving is netjes gemaakt en je blijft steeds nieuwe gebieden ontdekken. Grafisch krijgt het spel zeker een zeven. De gameplay had overigens wel iets uitgebreider mogen zijn, maar dat mag de pret niet drukken. Er zijn voldoende opdrachten. Whisper is dan ook een echt familiespel: leuk én geschikt voor de jongere kinderen.

Grafisch: 7/10
Geluid: 8/10
Spelervaring: 8/10